نمایش فایل(مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران 64 صفحه)

در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان .مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران 64 صفحه. را مشاهده می نمایید. /مبانی نظری ارزیابی عملکرد,پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد,مبانی نظری ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران,پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران,فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران,چارچوب نظری ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران/مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 360 درجه مدیران 64 صفحه|42076907|rfj40085899|

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات64حجم3605/194 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه تحقیقات داخلی و خارجی ارزيابي عملكرد 360 درجه مدیران نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت می باشد که در آن به چارچوب نظری و پیشینه پژوهش می پردازیم.

بازخورد 360 درجه
مجموعه‌ای از ارزشیابی‌های عملکرد اشخاص از طرف کارفرما، همکار، زیردستان و یا حتی خودشان می‌باشد. نتایج حاصل از ارزشیابی 360 درجه بر مبنای «بازتاب عملکردی» قرار دارد که می‌تواند برای شرکت کننده بسیار ارزشمند باشد و نوعی بازخور و آگاهی از نقاط ضعف و قوتش را به او ارائه می‌دهد. برای اینکه نتایج یک ارزشیابی 360 درجه مؤثر باشد، نیاز است که به وسیله یک مربی تمرین دهنده حفظ شود و شرکت کننده باید یک استراتژی برنامه‌ریزی شده را برای برطرف کردن نقاط ضعف پیشنهاد دهد. ارزشیابی 360 درجه ضعف‌ها و قوت‌های توانایی‌های کلیدی رهبری را در سازمان شناسایی می‌کند و پیشنهاد یک مداخله برنامه‌ریزی شده را برای بهبود آن‌ها ارائه می‌کند. بازخور عبارت است از اطلاعات مربوط به عملكرد شغل كه از خود شغل به دست مى‌آيد و برای اصلاح به كار می‌رود (اسماعیلی و طالب پور، 1386).

بازخورد 360 درجه يك متد و ابزار است كه براى هر مستخدم اين فرصت را فراهم مى‌آورد تا بازخور عملكرد را از مافوق خود و 4 تا 8 نفر از هم رتبه‌ها، نيروهاى تحت سرپرستى همكاران و مشتريان دريافت كند. در بيشتر شیوه‌های بازخورد 360 درجه خود فرد به عنوان خود ارزشیابی در فرآيند مشارکت مي‌کند. بازخورد 360 درجه عبارت از جمع‌آوری نظام‌مند داده‌هاى مرتبط با عملكرد افراد يا گروه، از تعدادى از ذینفعان و ارائه بازخور به آن‌ها مي¬باشد (مک‌لین، 1996). تعداد ارزياب‌ها می¬تواند سه يا چهار نفر باشد و گاهى اين عدد به 25 مى‌رسد، ولى در بيشتر سازمان‌ها اين گونه اطلاعات از 5 تا 15 نفر در مورد هر كارگر يا كارمند گرفته مى‌شود. در تعریفی دیگر در مورد بازخورد 360 درجه آمده است که یک سیستم یا فرآیندی است که در آن کارکنان، بازخوردی محرمانه و بدون نام از افرادی که در اطراف‌شان کار می‌کنند، ارایه می‌دهند. این بازخورد از طرف مدیر، کارکنان، هم‌رده‌ها و گزارش‌های مستقیم است (ووت، 2009).


تصمیمات مربوط به توسعه و مهارت آموزی، نتیجه حمایت شده ارزیابی عملکرد سنتی است ولی دستیابی به این هدف، غالباً مشکل است. به دلیل اینکه، ارزیابی عملکرد، مبتنی بر عملکرد گذشته است. از سوی دیگر، بازخورد 360 درجه معمولاً در سازمان‌ها، بعنوان ابزر توسعه برای یادگیرندگان استفاده می‌شود. مهمترین تفاوت بین ارزیابی سنتی و بازخورد 360 درجه شامل چندین منبع است، بنابراین جامع‌تر از رهیافت سنتی است. متداول ترین کاربرد بازخورد 360 درجه را می‌توان در توسعه رهبری، بهبود مدیریت، تعیین نیازهای آموزشی کارکنان، روشی جهت تعیین پاداش کارکنان و افزایش میزان اثربخشی و توسعه مهارت‌های تیم کاری دانست (مرادی، 1381).

فهرست عناوین.

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11
2-1- مقدمه 12
2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟ 13
2-3- وظایف مدیریتی 13
2-3-1- برنامه‌ریزی 15
2-3-2- سازماندهی 15
2-3-3- تأمین نیروی انسانی 16
2-3-4- هدایت 17
2-3-5- کنترل 17
2-4- مهارت‌های مدیریتی 18
2-4-1- مهارت‌های ادراکی 18
2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی 19
2-4-3- مهارت فنی 21
2-5- نقش‌های مدیریتی 22
2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی 22
2-5-2- نقشهای اطلاعاتی 23
2-5-3- نقش‌های تصمیمی 23
2-6- ویژگی‌های مدیران موفق 24
2-7- ارزیابی عملکرد مدیران 26
2-8- ارزیابی عملکرد 29
2-9- تعریف ارزیابی عملکرد 30
2-10-تعریف ارزیابی عملکرد 30
2-11- منابع ارزیابی عملکرد 30
2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد 34
2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد 35
2-14- بازخورد 360 درجه 36
2-15- سطوح بازخورد 360 درجه 38
2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه 39
2-17- اهداف بازخورد 360 درجه 40
2-18- اهمیت درخواست بازخورد 42
2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه 42
2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده 44
2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه 44
2-23- پیشینه تحقیق 45
2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 45
2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور 49

منابع

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا







"

مطالب دیگر:
دانلود طرح توجیهی: تولید سرکه صنعتی با ظرفیت 1500 تن در سالدانلود طرح توجیهی: تولید سرکه و آبلیمودانلود طرح توجیهی: تولید سرکه برنجدانلود طرح توجیهی: تولید سلول خورشیدیدانلود طرح توجیهی: تولید شیشه سکوریتدانلود طرح توجیهی: تولید اسانسدانلود طرح توجیهی: سنگ لاشه با ظرفيت 25 000 تن درسالدانلود طرح توجیهی: احداث سردخانه دو مدارهدانلود طرح توجیهی: تولید سنگ بری نرم بردانلود طرح توجیهی: تولید سنگ معدن تراورتندانلود طرح توجیهی: تولید سنگ بری سخت بر باظرفيت 60 000 مترمربع در سالدانلود طرح توجیهی: طرح سردخانه دومنظورهدانلود طرح توجیهی: تولید سنگ لاشه باظرفيت 25 000 تن درسالدانلود طرح توجیهی: سنگ بری سخت بردانلود طرح توجیهی: تولید صندلی برقی خودرو و دندانپزشکیدانلود طرح توجیهی: احداث واحد تولیدی صنایع فلزیدانلود طرح توجیهی: تولید سمعک (آنالوگ و دیجیتال)دانلود طرح توجیهی: تولید سقف کاذب از ورق آلومینیومدانلود طرح توجیهی: تولید ساچمه سند بلاست (گریپ)دانلود طرح توجیهی: تولید ساچمه فولادیدانلود طرح توجیهی: تولید و بسته بندي سبزی خشکدانلود طرح توجیهی: تولید روکش HPL و LPL (روکش هاي ورقه اي تحت فشار بالا و پایین)دانلود طرح توجیهی: تولید فراوری روده گوسفند (هنگ)دانلود طرح توجیهی: تولید انواع روغن های صنعتیدانلود طرح توجیهی: تولید روکش کفش